Islamic Widget

Sunday, January 2, 2011

Skating and Snowboard??

Salam,
Nama: Mohd Faez Bin Zulkepli.
Umur: 11 bulan lg nk masuk 20 tahun.
Cita2: Jurutera Mekanikal.
Hobi: Since d0k canada, skating..erk..snowboard kot..

Begitulah dilemma diriku sekarang ini. Sejak 4 bulan dah duduk Kanada dua benda ni dah boleh dikatakan sukan kegemaranku buat masa ini. Dah macam gian gak rupe2nya bile kite da start maen.

Skating....erm...mmg menyakitkan lagi2 bile asyik jatuh..tak dilupakan basahnya seluar n baju kalau da jatuh nnt. Mula2 mmg korg akan rasa sakit sbb asyik jatuh, but sooner or later korg akan rasa syok pula maybe sbb da jemu dan dah terbiasa jatuh kot. Apa yg best nyer kalau korg men skating ngan kawan2, korg bolehlah men tolak2 kasik member korg jatuh.....haha padan muke!! ada la jugak keseronokan disitu selain korg sendiri je yg jatuh. pape pun kt sini aku da berazam nk terer men skate setelah pengalaman 1st time kt sunway pyramid ice dlu membawa 1001 keseronokan bg aku. So, nk ikutkan cerita aku dah beli sepasang kasut skate sbb nk men..lgpun nk skate kt sni mmg ada perlunya beli. Tempat skate ada kt merata-rata tempat...pilih je yg mne korg nk men tp tu le x sume tempat sediakan kasut skate and kalau da ada niat nk men selalu kt sni mmg membazir duet jela asyik nk sewa kasut tuh. Buat masa sekarang ni mmg x ramai yg suke maen, ada la dlm 6 org je tp insyaAllah aku akan cube tarik seramai mungkin utk join kami kasik meriah sket bile nk men nnt.

Snowboard...yg ni pulak lagi syok. Konpem korg mesti nk try lagi nyer kalau da sekali men. tp bak kata senior2 yg da pro dan berpengalaman...dorg kate snowboard ni kne ikut org juga. Ada org da sekali men rse seronok but ada juga org yg men sekali pastu terus da katakan "TAK NAK" kepada snoowboard. Nk ikutkan nasihat mereka, dorg suruh junior2 ni try je dlu..pastu kalau da rse x best men xyah la men lg. Tanggal  20/12/2010 aku try la nk berkecimpung dalam sukan lasak ini. Ternyata aku tergolong dalam group yg akan gian nk men selagi masih ada kt Kanada ni. Best!! aku x nafikan tp mmg sakit seluruh badan. yg ni aku x kesah asalkan aku dpt men. Buat masa ni aku still nga belaja teknik2 men bnde alah ni...'ketam' la...'carving' la...aduhh mmg sakitlah badan aku ni..tp xpe aku ad 4 tahun nk belajar..insyaAllah akan power secepat mungkin. Setakat ni baru 2 kali aku pergi men snowboard. Nk beli alat2nya mmg mahal..tggu bulan depan ke baru beli or tahun depan maybe?? sewa pon sewa la...takpe kn..Kalau ad kawan2 aku yg dtg sini nk bercuti ke..hehe...byk duet nk travel ke Kanada ekk?..... konpem aku akan bwk korg try snowboarding. Mmg satu pengalaman yg sgt2 best. Takkan kering gusi nyer kalau korg try men...muahahah...

Hmm...cmni la..kalau ada org tyer ape hobi aku..aku akan jawab both skating and snowboarding. :) Hope sepanjang aku d0k kt sini dpt jd terer dlm kedua2 bidang ni...INSYAALLAH. Jgn jeles guys k..*peace*

2 comments: